توصيهها و آداب- همشهري آنلاين - شهره فرجي:
اكثر مردم، خوردن آجيل را مساوي با اضافه وزن ميدانند در حاليكه محققان خلاف آن را ثابت كردهاند.
بر اساس تحقيقات، مصرف آجيل داراي فوايد فراواني است و اگر ميخواهيد زندگي سالم و طولاني داشته باشيد، آجيل بخوريد.
مصرف آجيل كه قبلا به خاطر چربي بالاي آن، منع ميشد اكنون توصيه ميشود در برنامه غذايي گنجانده شود.
آجيل، سرشار از مواد مغذي است و داراي مقادير فراواني فيبر رژيمي ميباشد.
اين مواد غذايي، داراي مقادير فراواني چربي اشباع نشده و مقدار كمي چربي اشباع شده هستند.
آنها همچنين داراي
طي يافتههاي اخير محققان درمركز تحقيقات بهداشت دانشگاه "لوما ليندا" در سال 1999، با خوردن حدود 50 گرم آجيل در روز، كلسترول LDL خون، هشت تا دوازده درصد و ابتلا به سكته قلبي، تا 50 درصد كاهش مييابد.
كاهش احتمال ابتلا به سكته مغزي، كاهش پيشرفت ديابت نوع 2 ، كاهش پيشرفت جنون و زوال عقل و نيز كاهش احتمال تشكيل سنگ صفرا، از جمله خواص مصرف آجيل هستند.
بسياري از افراد بر اين باورند كه مصرف آجيل، باعث چاقي ميشود در حاليكه محققان خلاف اين امر را ثابت كردهاند.
طي اين تحقيقات مقدار واقعي چربي آجيل، به طور كامل توسط روده جذب نميشود و نيز به خاطر داشتن مقدار فراوان فيبر، حالت اشباع ، سريع صورت ميگيرد و در نتيجه فرد، كمتر دچار پرخوري ميشود.